Android-utveckling med App Inventor Tutorial 1 av 3: måla App (3 / 4 steg)
Steg 3: Gör det Draw
När du klickar på "Block" leder det till en nästan tom skärm. Till vänster ser du "Block" och några knappar under som.
Det finns två avsnitt under "Block", avsnittet "Inbyggd" och avsnittet "Skärm 1". Under "Skärm 1", klicka på "Duk 1."
En kolumn av block bör visa upp och klicka på den regel som lyder "när Canvas1.Dragged" och dra det till det tomma vita utrymmet. Klicka sedan på "Canvas1" igen men denna gången bläddra ner och välj "Ring Canvas1.DrawLine."
Nästa, musen över prevX som ligger nedanför "när Canvas1.Dragged" script och dra sedan "få prevX" till det första lilla hålet i skriptet "kalla Canvas1.DrawLine".
Nästa, hovra över prevY och dra "get prevY" till den andra lilla hål.
Sedan muspekaren över den "AktuelltX" och göra exakt vad du gjorde innan utom dra det i fjärde hålet.
Placera muspekaren över "AktuellY" och göra exakt vad du gjorde innan utom dra det i femte hålet.
Då vi är klara och nu kommer du att kunna måla! Du kan också göra den lacken vara en annan färg annan än svart som