Animatörerna (9 / 15 steg)
Steg 9: Trä ramar
Först vara säker! Elverktyg, ta inte bort några bihang. Du behöver dem alla för den kodande delen.
I grund och botten eyeballed jag bara hur stor jag ville chefen för Dumbo att vara. Jag klippte sedan 12 2 x 4 är att storleken. Det var 16" tror jag. Jag gjorde två rutor sällskap av eller skruvar (om de billigaste skruvarna kan du få). Du sedan ansluta de två fyrkanterna med den andra 4 2 x 4. Så har du nu en 16" kub. Gör samma sak, bara större, för Dumbo kropp. Pinocchios huvud är samma.
Fästpunkter för Dumbos öron tog ett bra tag. Jag drog placeringen för pivot bultarna och borrade ut dem. Jag använde sedan en dremel för att rensa upp. Jag satte bult och brickor i springan, och säkrat det med ett par band av metall band.
Ett par av 2 x 4 användes för att lyfta Dumbo. Detta var gjort av ögongloben. Vi satt Dumbo på en stå vi hade, och lyfte huvudet upp något. Detta hjälpte till att göra det ser ut som han flög upp, men det var verkligen viktigt att balansera hela. Med alla 4 motorer, och öronen var han ganska främre tung i huvudet. Gungar honom tillbaka tillät oss att flytta sin tyngdpunkt tillbaka ca 6-8 inches. Från i halsen, att bara bakom hans framben. Detta gjorde en enorm skillnad i sin stabilitet.
Pinocchios huvud var kopplade till två 2 x 4's (för styrka och stabilitet). Detta var kroppen. Jag skapade då en "I" formad bas, och skruvas den två 2 x 4: s som. Det långa linjära ställdonet var monterad på en ram av 2 x 4, och fästes på huvudet på om var näsan ska börja. Jag sedan bifogas kroppen armarna och riggade upp raderna till motorn.
Ariel gjordes med silvertejp som vi diskuterade tidigare. Rutan hon satt på gjordes av 4' 2 x 4 sektioner kinda som andra kuber. Vi korta ett ben till 3', som rutan var alldeles för stor. Ariel var anslutna till denna ruta.