APC projekt: Skrivmaskin inre arbetet (2 / 8 steg)
Steg 2: En översikt över skrivmaskin fysik
Innan vi sätter igång, låt oss få en översikt över hur en skrivmaskin fungerar.
Den grundläggande åtgärden är ganska enkel: du trycker på en tangent, och ett tecken svingar upp för att träffa en bläck band mot papperet, att göra en maskinskriven skrivelse. Under huven, men blir det komplicerat ganska snabbt. Ett komplext system av spakar konverterar styrkan av dina fingrar trycka ner en kort bit från en mindre mäktig kraft över en längre sträcka. Momentum bygger upp i typebar(1) som det svänger. När den träffar i menyfliksområdet gäller det en impuls tillräckligt starka för att komprimera i menyfliksområdet mot papperet, märkning en enda bokstav.
Under tiden arbetar en separat mekanism i skrivmaskinen. Varje gång en karaktär har skrivit flyttar carriage(2) ett utrymme till vänster. När användaren når längst till höger i papperet, tillbaka klockan ringer att varna dem för att trycka transport spaken, flyttar papperet upp och slingrande transport tillbaka till till vänster på sidan.
Dessutom ingår nycklar (och således mekanismer) för att flytta till versaler, säkerhetskopiera ett utrymme och växling mellan rött och svart bläck. Denna skrivmaskin har även justerbar fliken avstånd och sidmarginaler, men vi kommer inte att täcka som.
- typebar: även känd som "hammare". En spak med en karaktär på slutet som svänger upp för att slå i menyfliksområdet.
- transport: roller mekanismen ansvarar för innehav och främja papperet.
Källor för detta steg: