Arcadem Cardboredem "HOOPZ"-Mini basket Arcade Coinbank (2 / 8 steg)
Steg 2: Maping ut Arcade bostäder / struktur
Första jag hade gjort för att avgöra i den övergripande utformningen av strukturen och bostäder i arcade var att mäta bredden och längden på min skjuta, längden på ryggstöd, mängden resor jag ville ha min hoop framåt/bakåt rörelse och höjden av motorn med en ytterligare 3/8ths clearance för vissa lekrum...
(Dess en god vana att skriva alla dessa mätningar ner till enkelt referera till senare)
Motorutrymmet
Eftersom jag visste att jag ville bågen att resa ett avstånd av 1 3/4 i som skulle innebära den kontroll disken av motorn måste vara minst lika stor i diameter... (Jag kommer att gå mer i disken i ett senare steg så snälla håll på bara lite!)
Disken kommer att rotera på dess mittpunkt som ger det en radie av 7/8 tum som kommer att vara exakt samma punkt Gem sammanlänkningen kommer att placeras (igen jag kommer att gå in till "kopplingen" i ett upp kommande steg). Kopplingen behöver lite kött till hugg på att för styrka så jag la 3/8 av och tums radie. När kommer tillbaka för att bestämma den totala längden på disken skulle den lägga diametern till 2 1/2 inches
En liten matte exempel för barnen...
den nya radien: 7/8 + 3/8 = 10/8 = 1 1/4
den nya diametern: 1 1/4 x 2 = 2 1/2
Disken måste rotera och att vara extra försiktig med inte till slut på utrymme senare gav jag igen det en annan 1/2 tum av lek, vilket innebar min motorutrymmet skulle nee för att vara 3inches i längd från framsidan till baksidan. (Notera att 3 inches)
Banken / stup fack
Ränna och bågen är förhöjda vilket ger oss utrymme att göra mer användning av detta område. Ränna facket kommer också dubbla som "Bank" eftersom detta är var alla av gränser / packad / bakad mynt kommer att gå till lagras.
Vetskap om bågen har en resa 1 3/4 tum och längden på ränna är 1 1/4 i detta innebär att banken / ränna facket måste vara 3 inches i längd, igen i bra åtgärd jag lagt till en ytterligare 1/2 av lek skull justeringar och också minnas tjockleken på den kartong som jag använder är ca 1/8 i tjock. (för det mesta är där saker få sotigt upp, nästan alla glömmer att kompensera för tjockleken på materialet)
Den mynt Ramp & avdelare
Rampen / eller bild skulle man kunna säga är det centrala facket. Detta är enkelt och också bör läggas ut sista eftersom det är där misstag kan göras upp för. Jag hittade alla vinklar ca 1 till 3 steg (du lägga till 1 tum i höjd för varje 3 inches i längd... Jag ska försöka att visa i ett diagram för att göra mer känsla av det) eller brantare kommer att fungera bra.
Syftet med bild/rampen är att omdirigera någon av den förändring som har fallit genom "Packad & kapade" hålen till det bank facket.
Obs: De avdelande väggarna är inte bara avsedd att separera varje individuella fack men också ge stöd till "spelplanen" av spelet. Väggarna också ge struktur till den övergripande bostäder genom att ansluta de side panelerna till varandra och till basen.
På toppen av varje stödja väggen jag klippt ut öppningar för kopplingen och "ränna kontakt" (som förklaras i de kommande stegen) tillåter rörlighet och även klippa ut en öppning längst ned i bank divider väggen så att ändringen till glida på igenom.
Bostäder bredd och längd
Bredd-när fack och avdelare har stakats ut är det dags att bestämma bredden, vilket är super enkelt. Jag ville ge spelaren en bättre chans att slå rörliga ryggstöd eftersom det ökade osannolikt sökvägen myntet är att följa om det skulle studsa... (vilket betyder ganska mycket jag vill öka chansen att mynt falla in i "Packad & kapade" hål)
så jag begränsat vänster och höger avslut av ryggstöd till ungefär en halv tum i varje riktning. (Ryggstöd + 1/2 i vänster = 1/2 i höger = inches bred)
Längd-Combine längder av alla 3 fack och även kompensera för tjocklek för en fram- och baksida vägg och för båda avdelare.
Matematik för barnen!...
Främre väggtjocklek 1/8
Motorutrymmet 3
Ramp delaren 1/8
Ramp fack 3
Banken delaren 1/8
Bank Compartmenr 3,5
Tillbaka väggtjocklek + 1/8
Total längd i tum = 10
När jag hade alla mina mått drog jag dem på rutat papper att få en uppfattning om vad jag arbetar med.
Jag visste höjden Motor facket måste vara inches hög och lutningen på den "spelplan var tvungen att börja där.
Jag drog en baslinje diagrammet för att illustrera höjden lutningen på spelplanen måste vara ovan.
Från spela runt glidande förändring ner en smidig bit kartong i olika vinklar jag hittade min önskad slask som var på ett steg inches drog en så min lutning linje på rutat papper.