Arduino enighet Racing spel (3 / 4 steg)
Steg 3: Att sätta allt ihop
Det är viktiga att kommunikationen med Arduino och enheten fungerar och att dina komponenter inte är agerar konstigt när det är alla färdiga. När vi har ett fungerande spel och arbetar Arduino komponenter, då är det dags att sätta ratten, pedaler etc på! Och det kan finnas några oväntade problem...
Till exempel när vi tejpade tryckkänslig motstånd under pedalerna, börjat motstånden ge höga värden när det fanns inget tryck på den. Det vände ut bandet lät, så vi ändrade bara i koden för att få det att fungera.
Min vän sedan byggde pedalerna och ratten med kartong och tejp. Arduino och skärbräda var tejpade under pappen. Du måste göra vissa lödning med tryck känslig motstånden och en lång kabel från ratten till pedalerna.
Se till att din ratt är korrekt justerade med potentiometern. Hitta raka riktningen på potentiometer med Arduino koden på det andra steget (om till exempel låg är 700 och högt är 1023, då mitt är:
1023-700 = 323 / 2 = 161,5 + 700 (minst) = 862 (mitten)
och limma ratten till potentiometern position.
Baserat på den grundläggande Arduino att enighet video, Arduino kommer att skicka värden om en eller båda pedalerna är nere och skicka ett värde beroende på den potten vinkel (långt vänster = 1, vänster = 2, rak = 3, höger = 4, långt höger = 5).