Arduino enighet Racing spel (2 / 4 steg)
Steg 2: Utveckla spelet
Detta är den del där vi fick att utveckla spel för Arduino att kommunicera med. Därför råder jag dig att använda dessa tutorials, men känn dig fri att göra vad du vill att din kod och spel.
Redigera: Ett bra tips är att börja med att placera en kub på scenen i projektet enighet och skriva en kod för att göra denna kub flytta med hjälp av dina pedaler/potentiometer. Det är mycket enkelt men otroligt kul/givande när du får det att fungera! Sedan kan du fortsätta på från där, liksom en flexibel programvara!
Dock enighet är i JavaScript och C#, men "Arduino anslutning med enighet" är inte möjligt med Javascript. För att göra bilen fungerar med Arduino input, din kod måste vara skriven i C#.
Här är de grundläggande tutorials vi använde (vi gjorde också våra egna lösningar):
Hur man gör en Bilspel (en hel rad att göra bilen) Författaren skriver sin kod i Java, så du behöver översätta det till C# (inte mycket svårt)
Grundläggande enhet Arduino input
Redigera: Om det inte var klart, med bil tutorial-serien, måste du ersätta tangentbordshändelserna i koden med vad du vill Arduino seriella produktionen att vara. Exempel pseudo kod - om Arduino.output = 51 sedan Turnleft()
Webbplatser som http://tf3dm.com/ har gratis 3d modeller som du kan ladda ner till ditt spel, som bilar.