Arduino Esplora Flight Simulator (2 / 3 steg)
Steg 2: Esplora kod
/ * Esplora Google Earth Flight Sim denna skiss visar hur du läser värden från accelerometern att styra musen. Musen är aktiva/inaktiva på SWITCH_4 Press. Användning med Google Earth Flight SIM-läge i detta exempel är i public domain. */
#include <Esplora.h >
int state = 1;
int state_old = 1;
int läge = 0;
int xAxis, xAxis_old = 0;
int yAxis, yAxis_old = 0;
int zAxis, zAxis_old = 0;
Annullerasetup)
{
}
Ogiltigloop)
{
state_old = staten.
State = Esplora.readButton(SWITCH_4);
om (state_old & &! staten) {
läge =! läge;
om (läge) {
Mus.begin(); ta kontroll över musen
Tangentbord.begin();
Mus.press(); Klicka för att använda muskontroll i Sim
Delay(100);
Mus.release();
}
annat {
Mus.end();
Tangentbord.end();
}
}
Throttle ++
if (! Esplora.readButton(SWITCH_3)) {
Tangentbord.press(key_page_up);
Delay(100);
Tangentbord.releaseAll();
}
Throttle--
if (! Esplora.readButton(SWITCH_1)) {
Tangentbord.press(key_page_down);
Delay(100);
Tangentbord.releaseAll();
}
xAxis_old = xAxis;
yAxis_old = yAxis;
xAxis = Esplora.readAccelerometer(X_AXIS); Läs X-axeln
yAxis = Esplora.readAccelerometer(Y_AXIS); Läs Y-axeln
int delta_x = xAxis-xAxis_old;
int delta_y = yAxis-yAxis_old;
om (läge) mus.move (-5 * delta_x, 2 * delta_y, 0);
Delay(10); vänta en halv sekund (500 millisekunder)
}