Arduino (Mega) ljudinspelning (8 / 9 steg)
Steg 8: Vad är produktionen och hur kontrolleras det
En mapp som heter adlog används för data.
Det finns följande utdata:
1) en wav-fil för varje läsning. Filnamnet är i formatet ddhhmmss.wav Audio capture kan upprepas med kommandot "igen".
2) efter den seriella konsolen kommandot "Skriv" produceras en textfil med data antal och datavärde i kolumnerna. Detta är kommaavgränsat och kan lätt importeras till andra program för grafisk analys. Filnamn format är ddhhmmss.txt
3) kommandot seriekonsoll "läsa" producerar en vertikalt rullande grafisk återgivning av ljudet. Detta kan stoppas genom att skicka en "q" från konsolen.
LCD-knapparna kan också användas att spela in en ny ljudfil och ändra antalet inloggade byte. Välj börjar en ny fil och vänster börjar "Välj" funktionen som uppdaterar data numret. LCD-skärmen A0 port är läsa och beroende på om upp, ned, vänster eller höger knapp trycks data nummer ändras.
Den seriella konsol kommandot "testet" genererar en fyrkantsvåg på PWM3. Detta är användbart för att testa utan en mikrofon och pre-amp...
Om PWM2 tas hög, kommer programmet inte att vänta en tidsstämpel från seriekonsoll. Datum och tid är inte längre aktuella. Men detta är användbart om usb inte är ansluten.