Arduino modell Rocket Launcher för 3D tryckt raketer (11 / 11 steg)
Steg 11: Starta din raketer!
Gå till en trevlig stort fält som är från en massa torr pensel och från befolkningen. Hitta en plats som har:
Öppna området - det är mycket viktigt när du startar din modell raketer i öppna områden, från hem och företag. Det rekommenderas att använda ett öppet fält, som en gård eller atletisk fältet. Se till att be om lov först.
Även marken - starta din raketer från en nivå plattform och alltid rakt upp. Om startplattan lutar bara några grader din raket kan sluta flera hundra fot bort. Flyga din raket på en 90 graders, kommer att vinkelrät vinkel erbjuda den högsta höjden av din raketmotorer.
Inleda förfarandet:
Följ alla allmän säkerhetstips här: http://www.wikihow.com/Launch-a-Model-Rocket-Safel...
- När kusten är klar, och du är redo att lansera, sätt in nyckeln i bärraketen och vända den till höger, kommer att Arduino starta upp och spela ett ljud.
- Använd reglaget för att ställa nedräkningen - 1 sekund - 2 minuter.
- Vänd Vippbrytare på, Amber/gul bör lysa som visar systemet är beväpnad.
- Slå på röda arcade knappen för att starta lanseringen.
- När nedräkningen träffar skickas 0, nuvarande till tändare medan summern är på och raketen kommer att spränga bort! Om det inte spränga bort under dessa 8 sekunder. Vänta ca 5 minuter innan närmar sig barkassen vadderar (du har säkert en död motor eller tändare bröt - de är ömtåliga!).
VÄNLIGEN UTÖVA SÄKERHET OCH EXTREM FÖRSIKTIGHET OCH HA TILLSYN OM UNDER 18 - JAG INTE ÄR ANSVARIG FÖR ALLT DU GÖR.