Arduino Simon Says (3 / 4 steg)

Steg 3: Skiss mods



Om du inte gillar ljud används i spelet eller tror att de är för kort eller lång tid de kan lätt ändras. För information om tonen-biblioteket kan du kolla skaparna wiki-sidan om biblioteket.
http://code.Google.com/p/Rogue-Code/wiki/ToneLibraryDocumentation

I grunden är hur ljud fungerar biblioteket skapar en fyrkantsvåg angivna frekvensen. Du definierar vad anteckningar du vill spelas i början av skissen. Du måste också ange hur länge varje not kommer att spelas. Bilden visar vad konstaterar biblioteket är kunna generera.

I detta fall definiera vi ett par låtar, starttune [] och [not]. Vi också definiera varaktigheten för varje melodi som varaktighet [] och Företagsvaraktighet 2 []. Starttune [] tune är mexikanska hatten dans melodin och Obs [] låten är avgift melodin.

int starttune [] = {NOTE_C4, NOTE_F4, NOTE_C4, NOTE_F4, NOTE_C4, NOTE_F4, NOTE_C4, NOTE_F4, NOTE_G4, NOTE_F4, NOTE_E4, NOTE_F4, NOTE_G4};
int Företagsvaraktighet 2 [] = {100, 200, 100, 200, 100, 400, 100, 100, 100, 100, 200, 100, 500};
int Observera [] = {NOTE_C4, NOTE_C4, NOTE_G4, NOTE_C5, NOTE_G4, NOTE_C5};
int längd [] = {100, 100, 100, 300, 100, 300};

Du kan ändra anteckningar och längd gånger skapa oavsett bit av musik du vill ha spelat. Längd gånger jag spelade med tills de lät rätt för mig. Men 100 uppgår till en 1/8 not, längd 200 är en fjärdedelsnot, 300 är i grunden en prickad fjärdedelsnot, 400 a halv anteckning och 500 en prickig halv anteckning. Enheten spelar genom tonerna ganska fort men du kan kontrollera hastigheten genom att placera en fördröjning i en slinga som spelar melodin. Om du ändrar antalet anteckningar används i någon av låtarna måste du uppdatera avsnittet där melodin spelas.

Att spela dessa låtar vi hoppa ner till detta avsnitt.

för (int thisNote = 0; thisNote < 13; thisNote ++) {
spela nästa anteckning:
speakerpin.Play(starttune[thisNote]);
Håll anteckningen:
om (thisNote == 0 || thisNote == 2 || thisNote == 4 || thisNote == 6)
{
digitalWrite (ledpin [0], hög);
}
om (thisNote == 1 || thisNote == 3 || thisNote == 5 || thisNote == 7 || thisNote == 9 || thisNote == 11)
{
digitalWrite (ledpin [1], hög);
}
om (thisNote == 8 || thisNote == 12)
{
digitalWrite (ledpin [2], hög);
}
om (thisNote == 10)
{
digitalWrite (ledpin [3], hög);
}
Delay(duration2[thisNote]);
stopp för nästa anteckning:
speakerpin.stop();
digitalWrite (ledpin [0], låg);
digitalWrite (ledpin [1], låg);
digitalWrite (ledpin [2], låg);
digitalWrite (ledpin [3], låg);
Delay(25);
}

Vi använder ett For() uttalande för att köra en slinga genom den melodi som vi vill spela. I den "för (int thisNote = 0; thisNote < 13. thisNote ++) {"linje nummer 13 referes till antalet sedlar i tonerna. Koden börjar vid den första noten och genererar tonen för den angivna tid. Samtidigt dess göra att koden är belysning är en motsvarande LED beroende på vad notera det i sekvensen. Så kan du gå in och ändra vilken LED upplysta under vad Observera för att göra lampor dansa som du tycker passar. Förseningen placerade efter vändningen bort lysdioderna styr tempot i musiken. I detta fall när 13 anteckningen har spelats flyttas.

Huvuddelen av skissen (void loop()) är där programmet läser slumpmässigt genererat matrisen och startar blinkar Lysdioderna och spela en anteckning. Alla anteckningar du omdefiniera det behöver dubbleras i de ogiltiga input() så samma ton spelas tillbaka när du trycker på knapparna.

Tonen spelas när du missar sekvensen jag höll som en enkel 2 Obs ton som loopas ett par gånger. Hittar du i avsnittet void fail() i skissen.

Se Steg
Relaterade Ämnen

Total Recall - Arduino Simon Says på steroider!

Total Recall är en Simon baserat spel för Arduino. Din grundläggande Arduino Simon Game består av 4 knappar, 4 lysdioder, en Arduino, lite kod och kanske en talare och ljudeffekter. Total Recall tar saker ett steg längre genom att lägga till en LCD-d...

Arduino Simon Say

detta är min Arduino Simon Say versionDu behöver:6 x 220 ohm motstånd3 X leds, en för varje färg, grön, röd, gul3 X Push knappar1 X ArduinoNågra kablarSteg 1: Kretsar Diagram 5 volt passerar via knappen till lamporna och till stift 5,6,7 arduino digi...

Arduino Simon Says spel

Detta är ett roligt projekt som jag gjorde med mina barn över julledigheten.För att hysa detta spel beslutade jag att använda en gammal iPhone 5c låda. Jag hade det bara låg runt och tyckte om rätt storlek.Lista över komponenter:(Obs: alla länkar är...

Skapa din egen Simon Says game med DIY Electro degen och Arduino!

Komma igångMålet med detta Instructable är att förvandla din electro degen till en kapacitiv touch-knapp med Arduino med hjälp av CapSense arduino biblioteket och sedan använde för att skapa en Simon Says spel. Vi kommer att använda en kapacitiv star...

Simon Says spel med Evive (Arduino Powered inbäddade produkt)

Hur kul blir det först att göra en DIY spel och sedan spela upp den woth dina vänner! Så här gör vi ett spel. Dess kallas Simon Says. Vi har gjort detta spel med evive. Koderna är utvecklade på ett mycket enkelt sätt i Arduino IDE. Målet med spelet ä...

Arduino Simon säger

Som barn har jag alltid älskat hur mycket mina föräldrar hatade Simon Says spelet, med hjälp av en enkel arduino, några lysdioder, resistorer, tryckknappar och en piezo vi kan göra det själv! Jag testade och utformat denna krets med 123D kretsar, byg...

Simon Says med lysdioder och ljud

Hej och Välkommen tillbaka till Instructables!Många av oss har alla spelat Simon Says där oundvikligen befinner du dig hopping runt på ett ben medan du gör elefanten ljud och du undrar för sig själv varför det någonsin var en bra idé att säga "Ja, ja...

Simon Says game

Jag har skapat ett elektroniskt minnesspel i stil med "Simon Says" (en ikon av 70-talet). Det bygger på en ARM cortex M0 mikrokontroller. Du hittar en detaljerad konstruktion handbok, kretsscheman och källkoden på min hemsida. Det är också möjli...

Interaktiva Simon Says game

jag minns inte riktigt hur detta spel utvecklats men den främsta drivkraften bakom det är att förbättra kognitiv behandling och uppmärksamhet genom att få spelarna att fokusera på en sekvens av trumman hits och sedan upprepa den sekvensen. Spelare ka...

Arduino Powered RGB humör lampa plus Simon

detta är grunden en arduino powered RGB humör lampa plus simon says spel, två i ett.Hur man använder: Enheten börjar med RGB humör lampa standardprogram, när du trycker på någon av de fyra knapparna längst ner, säger Simon spelet startar. När du tryc...

Avancerade Simon säger

Hej alla!Detta instructables visar "Avancerade Simon Says".Det är anledningen till varför jag ställde "Advance" till "Simon Says".Ni alla kanske vet vad Simon Says och lätt att hitta det med arduino projekt.(Faktiskt, jag gjo...

Gör en SNES controller baserade Arduino spel

i detta instructable, jag kommer att visa dig hur till ta en SNES styrenhet, koppla den till en Arduino och göra en enkel Simon Says spel.Detta skulle kunna användas att skapa en mer komplexa spel, eller kanske till och med för att försöka göra en Ar...

Android Bluetooth eldkastare pumpa x4 Simon säger

VARNING! Projektet innehåller extremt brandfarliga brännbara ämnen.Även om jag har tagit extra säkerhetsåtgärder, detta projektrekommenderas inte att prova hemma. Fortsätt på din egen risk.Vill krydda upp din Halloween i år med lite explosiva kul? Va...

Fast & Easy Simon spel

INGA byglar! INGA sladdar! INGEN lödning! INGET bakbord!Tänka utanför boxen.Så du vill visa upp ditt mikro-controller i konsert med vissa tillägg perifera modeller verkligen snabbt, innan vänner eller relativ är på väg...Satt ihop denna snabbt & lätt...

Gör din egen 2-spelare Simon säger Game

Detta Instructable förklarar hur man gör en Simon Says spel använder en Altera DE2-115 cyklonen IV FPGA ombord. Detta projekt var gjort för ECE2220 (Digital Logic) vid University of Manitoba.Videon ovan visar arbetande VGA-utgång och hur det förändra...

Simon säger spel med unika "twister" controller

jag gjorde detta projekt för ett sista klass projekt i min crafting tekniker klass här senaste terminen. Målet med detta projekt är att göra en kontroll pad ur twister styrelsen för varje makey makey spel. Jag använde min kontroll ombord för en Simon...

Simon säger med lysdioder

Hej!På ett eller annat, har alla de allra flesta av oss spelade "Simon Says" game. I detta spel, en person, Simon eller Susan, Tchad, eller den som råkar vara ledare, säger "Simon säger" och berätta för alla andra spelare att göra någo...

Simon säger med LinkIT en

Låt oss gå igenom en klassisk nybörjare projec som kombinerar kretsar, kod och kul: Simon Says. Bygga din egen Simon Says game kan vara ett bra sätt att snabbt dyka djupt i en fantastisk värld av mixtrande. Du får erfarenhet av att bygga några enkla...

Simon säger med Play-Doh - Makey Makey

Dover biblioteket värd en Instructables bygga natt featuring Makey Makey kit. Våra stamgäster uppmanas att experimentera med dessa kit att förvandla vardagliga föremål till domänkontrollanter, tangentbord eller musikinstrument. I detta Instructable k...