ARENA | PLAY (2 / 5 steg)
Steg 2: Design
Begreppet design för projektet var första avspark på våra företag månatliga Johan - en efter-timmars insamling av Gensler SF personal för en design charette. I den processen analyserade vi de olika befintliga villkor uppfattas eller känd i hela alla Market Street, liksom de olika personligheterna av distrikten som anges som del av festivalen. Vi gav prejudikat bilder på en mängd olika designelement (möbler, arkitektur, konst osv) att fungera som ett visuellt hjälpmedel att gnista idéer och sedan människor uppmuntrades att lista idéer eller skisser (via post-it lappar) av element som de ansåg skulle kunna vara en engagerande fotgängare funktion.
Kärngruppen så småningom filtreras genom dessa skisser och bosatte sig på (2) primära begreppen passiv (ARENA) och aktiva (spela) engagemang. Med tanke på begränsningen av utrymme av festivalen och tanken att installationen vara identifierbar/lättillgänglig, fokuserade vi på bordtennis som aktiviteten. Som laget började formalisera form av den föreslagna "arena" sittplatser element, började vi titta på former som kan vara en lätt upprepade modul. Efter landa på modulen hexagon, insåg vi att det fanns möjlighet att ändra begreppet "spela" bordtennis och skapa en ny typ av spel element. Genom att ändra form av tabellen, identifierade vi möjligheten att själva tabellen kunde skapa slumpmässiga engagemang i ett offentligt rum - tvinga fler än 2 personer att interagera och också tvingar spelarna att skapa sina egna regler.
Design har ytterligare utvecklats med design mjukvara som Sketch-up, Revit och Photoshop, samt grundläggande modeller med blå tejp, till storlek element på rätt sätt. När vi flyttade in konstruktion, baserat andra design element var finessed och/eller läggas till på funktionerna i laget.