Att göra i L3D kuben: idé till produkt i 4 månader (7 / 7 steg)
Steg 7: Kicken, dag 1 mått
(Obs: jag uppdaterar detta som Kickstarter fortskrider. Jag kommer att förbereda en ren synopsis och "vad vi lärt oss" avsnitt är ju komplett, men detta är ett register över hur kicken projektet utvecklats - jag hoppas det är bra att andra folk tänka kör Kickstarter kampanjer på sina egna projekt)
Vi inledde den en måndag morgon EST, några dagar innan folk kommer att börja att lämna för Thanksgiving i USA. Detta var inte baserat på någon skrapade historiska data - det var bara en gissning på bra timing.
Vid 6:31 på fick vi vår första hjälpare. Det var min bror.
Vid 6:52 am fick vi vår andra hjälpare. Det var Alex pappa.
Sedan började de första icke-familjen uppbackare strömma i.
Vi träffar ca 60% av vårt offentligt började mål i vår första dag. Här är några saker vi lär om den första dagen.
- Blixt. Detta är en "crowd talar" tjänst som i princip skickade ut en massiv samordnad uppsättning inlägg på väns Facebook-sidor och Twitter-feeds på samma gång, 10: 00 på vår första dag. (ca 4 timmar efter lanseringen). Efter en liten analys jag anser att vi inte kommer att använda detta igen - det är bara inte så effektiva.
- Vi hade en domän vi setup till spår konverterar från blixt, mer eller mindre - kickstarter.l3dcube.com - och det ser ut som inklusive direkta kicken uppbackare, bara 7 uppbackare, eller drygt 5% av våra första dagen löften, kom från blixt. Analytics för första dag eller så upp ovan.
- Tryck på. Vi fick ingen första dagen. Vår första tryck artikel kom bara igenom, runt 30 timme varumärket.
- Vänner och familj förmodligen sparkade i 15-20% eller så av första dagen löften.
- Vi hade inte all reklam (t.ex., Google Adwords, etc)
Baserat på detta, jag förmoda att Facebook & Twitter inte kör nästan lika många löften som Kickstarter skapare kan förvänta.