Autodesk Inventor handledning (16 / 24 steg)
Steg 16: Sveper putsning och flygplan
Detta är inte en kvast, detta kommer att visa dig hur man gör oregelbundna former som har samma form "svepte" genom dem. Under 2d skiss sett ovan gjorde jag en grov skiss av ett gem och än tillsats i vissa bågar. för att bli av de raka kanterna jag klickade på TRIM och än valt raderna jag ville trimma ner.
Nu har vi avslutat med allmänna formen nu att göra det 3d. För att göra det måste vi lägga till i ett plan så att vi kan lägga den cirkelformade figuren. Så välj plan och än tryck på hjässan / punkt av gemet, än Klicka på raden under. Om du inte förstår vad jag säger titta på bilderna.
När du har som skapa en skiss på planet. Om du inte kan se poängen, är i mitten av planet där vi ska göra cirkeln. efter jag gjorde det, i modell ändrade jag synligheten för planet precis som vi gjorde på skissen. Välj på sopa och klicka på cirkeln och dess valda sökväg (gem)