Autodesk Inventor handledning (2 / 24 steg)
Steg 2: Öppna en Sketck och dra linjer / cirklar
När du designar kommer du brukar alltid startar med en 2d skiss. Så att börja med en skiss klick skapa 2D skiss. Du kommer att se som en matris av varje plan (x, y, z). Jag använder y, x-plane, så klicka på övre vänstra hörnet. Nu är vi i vyn skiss. Du slipper alltid börja skissa detta sätt ändå, om du har en 3d objekt redan du kan starta en 2d skiss på sidan av det! Vi kommer att börja på vänster sida av verktygsfältet och rätt väg. Så nu till att börja med en linje. Det är verkligen lätt, väljer du linje och du kan klicka på valfri del av skärmen. När du klickar på har du möjlighet att välja avstånd och vinkel. Tryck på TABB för att växla mellan linjen avstånd och vinkel box. När du har gjort en rad kan du fortsätta på att göra en kvadrat, behöver du inte markera The LINE varje gång du vill göra en linje. Om du vill att en form linjen kommer att väljas ut fortfarande och kommer att ansluta överallt du klicka om om du högerklickar på och tryck på ok, Avbryt eller om du ansluter linjen till en punkt.
På bilden ovan har jag gjort en låda.
Nu till cirklar. Det finns en cirkel valrutan bredvid linjeval. Du kan göra två typer av cirklar, från center eller tangent, för tangens du markera rader som du vill att cirkeln är tangent till. Jag använde det Tangerande cirklar och utvalda topp, botten och kanter på vår låda.