Bild till Prop - att skapa en 3d tryckta prop från en bild (6 / 10 steg)
Steg 6: Låt oss få skrivas ut.
Redo för utskrift
Varma diggity doodly dang dern, vi kommer att få detta prop klar för utskrift. Dessa nästa steg kommer att variera beroende på vilken typ av skrivare du använder, men vi ska börja med att få vår rätt dimensionering.
- Låt oss gå in i vår anpassa meny upp högst upp i programmet
- Välj enheter installationsprogrammet...
Millimeter... eftersom alla andra använder det
- När vi har fått våra blad och ben på plats kan vi börja processen med att göra dem passar ihop
- Gå vidare och välj båda objekten, bladet och ben
- Se den lilla lådan? Det säger Ctrl + V (just det, Ctrl + V)
- BAM gå vidare och kopiera som lårben och blad
- Pop den OK-knappen
Det är så lätt, happy go-o lycklig
- Vi kommer att skapa en låda, ta en titt på en av de föregående stegen du ihåg hur
- Med hjälp av våra referensavbildningen kan vi dra slutsatsen storleken på våra produkter, så vi tar denna information och konvertera den till vår rutlängden till oss där vi måste skala våra prop till.
Skala upp skala det upp
- Vi vill välja våra lårbenet och våra blad
- När vi har gjort det vill vi välja våra skalförändringsverktyget
- Ser tillbaka på pil 1 vill vi Markera den mellersta triangel/pyramiden hanterar i mitten, detta kommer skala våra objekt på alla tre Axises... axies? Stavningskontroll för chumps.
Dessa maskor gör lite roliga saker...
- När vi har dragit upp till storleken på våra referens block vi måste återställa våra transform värderingar, detta kommer att låsa allt på plats. Först kommer vi vill markera fliken hammare ikon (verktyg)
- Välj Återställ XForm
- Då vi ska välja knappen Återställ markerade, sedan har vi båda objekten som valts kommer det att återställa båda dessa - woot woot
- Sedan ska vi omvandla den till en redigerbar poly att kollapsa våra modifier stack.
Visualisering är nyckeln
Jag gillar att skapa en ruta som visar mig min totala bygga volym för min skrivare, jag arbetar med en Flash Forge 3d-skrivare så min dimensioner kan vara annorlunda än din, men en trevlig låda kommer att få oss tas om hand.
Att få våra vridningspunkten tas om hand
Pivot points används för max för att hålla våra objekt "starta" punkt på plats, för det mesta vi vill behålla det i mitten av våra objekt, ibland vi kan inte ha det, för nu ska vi centrerar denna mofo.
- Först väljer vi våra blad (vi kan gå genom den samma del för våra lårbenet)
- Därefter väljer vi våra hierarki på fliken baby cthulu ser ikonen
- Vi kommer sedan alternativet påverkar endast Pivot
- Vi vill på det centret objekt knappen
Okej, nu när allt detta är ur vägen låt oss gå vidare och börja skiva våra objekt upp så vi kan få dem redo att skriva ut.