Breakoutspel (3 / 4 steg)

Steg 3: 3. modul

() modul breakout
ingång clk50,
ingående rota,
ingående rotb,
input de,
output röd,
output green,
output blå,
output hsync,
output vsync
);
REG clk25_int;
alltid clk50) börjar
clk25_int < = ~ clk25_xx;
slutet
Wire clk25;
BUFG bufg_inst (clk25, clk25_xx);
tråd [9:0] xpos;
tråd [9:0] ypos;
signal_generator signal_generator_inst (clk25, hsync, vsync, xpos, ypos);
spelet game_inst (clk25, xpos, ypos, rota, rotb, de, röd, grön, blå);
endmodule

I den tredje modulen kallas första och andra moduler. Också används en buffert för clk.

Se Steg
Relaterade Ämnen

Arduino klocka bygga instruktioner

uppdatering: ny version ute som fungerar med Arduino 1.0 och högre!Arduino klockan, innehåller förstärkt avkänning av temperatur och sortiment, 16-bitars färg ritprogram, breakoutspel, och även tiden i ditt val av digital, binär eller analog. Ytterli...

BusiCard

Busicard är ett elektroniskt visitkort. Du kan dela en länk till din personliga eller businness webbsida eller spela en rolig klassiker.Detta är den första versionen, så storleken inte är optimerad ännu för att vara som en kort, men optimering kommer...