Bredd: kinetic skulptur (1 / 9 steg)
Steg 1: Prototyp i digital
Även om jag hade denna tanke i mitt huvud under några månader, jag har svårt att simulera reflektioner i mitt huvud. Något tidigare en platt, enda reflektion spegel, och mitt huvud exploderar. Det är därför jag beroende av datorer.
Fusion + Maya kan både göra några anständiga renderingar med ray-tracing. Det betyder att det kommer att simulera fotoner från ljuskällan och studsar på rätt sätt i hela hela modellen.
Om du tittar igenom några av de GIF-filer, kan du se hur jag upptäckte denna idé i simulering innan även bygga något. Samtidigt hade jag skissat upp en mekanism som kan göra denna till synes omöjliga skulptur fungerar.
I en av den GIF-filer spelar jag med skivor av en cylinder (per definition, ellipser) så att profilen för hela skulpturen stannar som en cylinder.
I en annan, jag hålla ellipserna, men göra det regelbundna avstånd och vinklar. Även om en lite mer fascinerande, är detta mindre intressant för mig, eftersom du inte får en chans att utforska lappa.
I en annan, jag göra speglar cirklar (subtil skillnad), men det skapar en vacklande effekt. Även intressant, det är för likt en utställning på the Exploratorium, och effekten förringar den effekt jag vill belysa – att linjen är inte längre en linje.
Här är en sub instructable på hur du kan visa en animering i Fusion 360 (eftersom det inte är uppenbart).