C++ OpenGL ES Viewer i C# (6 / 8 steg)
Steg 6: Lägga till iOS plattform stöd lager
Tyvärr jag äger inte en Mac ännu så jag faktiskt inte kan genomföra den iOS delen av denna tutorial men när jag får jag kommer. Också verkar det inte som om om Visual Studio har mycket riktigt stöd för iOS C++ library utvecklingen ännu. Den stöder naturligtvis det som av VS 2015 RC men tyvärr verkar det att en hel del funktioner, inklusive Xamarin stöd om jag inte misstar mig, inte har implementerats ännu. Alla som har tillgång till en Mac bör naturligtvis kunna uppnå slutmålet redan av kompilera C++-bibliotek med XCode och sedan bara DllImporting i Xamarin.iOS. Men får genom denna väg inte du fördelen av ett delat projekt i Visual Studio. För mer information om hur du använder DllImport på Xamarin.iOS kontrollera:
http://Developer.xamarin.com/Guides/iOS/advanced_t...
Jag kan redan säga i stora drag vad du måste göra för iOS. För det första ur kurs måste du sätta klassen SimpleRenderer i ett statiskt biblioteksprojekt i XCode. Du kommer också behov den lilla C-wrapper som den som vi använde för Android. Du bör sedan sammanställa detta bibliotek för alla möjliga konfigurationer och kopiera de resulterande filerna till din C#-projektet. Slutligen måste du ställa in den användning det rätt biblioteket för rätt konfiguration.
Du måste då skapa en GLKView i iOS UI, och sedan ge det en enkel renderare som vidarebefordrar de nödvändiga samtal från C# till C++ på exakt samma sätt som den Android som gör. Kontrollera följande länkar och försök att anpassa nödvändiga koden till C#:
https://Developer.Apple.com/library/iOS/documentat...