CAVE2™: Hybrid verkligheten öppet hus
Eftersom jag bor i Chicago, gjorde jag undertecknat upp för händelsen den 3 April. Och jag vill dela denna upplevelse till de som kan vara intresserad av denna teknik. Det var en upplevelse för mig att kunna fördjupa i den virtuella världen med CAVE2™, den nya high-end tekniken.
Tack vare elektroniska visualisering Lab. som tillåter oss att få tillgång till CAVE2™.
Det finns en annan CAVE2™ öppet hus den 24 April, 2013. Om du är tillgänglig och om du är i Chicago närhet, du borde komma. Jag rekommenderade det.
Här är en länk om du vill veta mer om CAVE2™ Hybrid verklighet miljö,
eller titta på video av CAVE2™ här.
CAVE2™ kort sammanfattning
(Källa: http://www.evl.uic.edu/core.php?mod=4&type=1&indi=424)
Innan de befintliga av CAVE2™ fanns den ursprungliga Cave automatisk virtuell miljö (grottan).
Elektroniska visualisering laboratorium (EVL) vid University of Illinois at Chicago (UIC) banat väg för utvecklingen av virtuell verklighet grottsystem (1992)
Classic grottor är virtuell verklighet rum med stereoskopisk 3D datorgrafik bak-projiceras på väggarna och ned-projiceras på golvet, med dimension av 10 x 10 x 10-fots rum inom ett rum, med en upplösning på 4 megapixel och var kommersialiseras till en kostnad av om $1 M.
Klassiska grottan försänker människor i alla möjliga världar, verkliga eller inbillade, enkla eller komplexa ses annars.
Och nu kommer nästa generation storskaliga virtuell verklighet miljön CAVE2™.
CAVE2™ är också utvecklad av elektroniska visualisering laboratorium (EVL) vid University of Illinois at Chicago (UIC), berömda tvärvetenskaplig forskningslaboratorium som utforma och utveckla klassiska grottsystem virtuell verklighet.
Här är den CAVE2™ specifikationen:
-ca 24 fot i diameter och 8 fot lång
-består av 72 nära-sömlösa passiva stereo off-axeln-optimerat 3D LCD-paneler
-36-nod högpresterande datorkluster
-20-högtalare surround ljudsystem
-10-kamera optisk avläsning system
-100 gigabit/sekund anslutning till omvärlden
-visas 320-graders panoramautsikt över miljön med 37 megapixlar i 3D eller 74 megapixlar i 2D med en horisontell synskärpa av 20/20
-nästan 10 gånger den ursprungliga grottan 3D upplösning.
-ett hybridsystem som kombinerar fördelarna med både skalbar-upplösning visar väggar och virtuell verklighet system för att skapa en sömlös 2D/3D-miljö som stöder både informationsrika analys samt virtuell verklighet simulering prospektering med en upplösning på mänskliga synskärpa.
Armeringsjärn Demo: Ett besök i betongplattan att se om armeringsjärn är lämpligt utformade och beräknas innan det är byggt.
Hus Demo: A besök i ett hus som skannades av 3D-kamera och använda CAVE2 för att utforska.
Star Trek USS Enterprise Demo: Ett besök i full storlek virtuella USS Enterprise.