CHIME SF (12 / 12 steg)
Steg 12: Njuta av musiken
CHIME SF är byggd för att reagera på beröring och ge feedback genom ljud och av dess resterande svängande rörelse. Ett enkelt tryck på en stor trä panel sätter i rörelse en serie av ljud, utforskningar av connectivity och leenden. Folkmassan Svaren var överväldigande positiv. Genom att vara närvarande med instrumentet under hela festivalen såg vi i första hand effekterna av systemet. En överraskande, om än något väntat, resultatet av den gatan erfarenheten med RINGKLOCKAN SF var klustring av deltagarna. Fler människor var mer benägna att sluta och ta del om det var en person redan där. Folkmassor samlat ihop i flockar och anlände och spridda i stadig strömmar. Rörelse i festivalens folkmassorna runt utställningen var mycket vätska. Det blev en tillfällig gathering utrymme för människor att ansluta, inte bara till den fysiska platsen men också till idén att platsen skulle kunna vara mer engagerande och att samhällen kan bilda och stärka runt konst och musik.
Jag ser verkligen fram emot att se där CHIME systemet går nästa. Det är sådant anpassningsbar instrument som är verkligt tillgänglig hela förmågor.
Tack till alla som hjälpte till med detta projekt. Jag kunde inte ha gjort det utan massor av stöd.
Viktigast, hade Scott Watkins, som drivit mig att delta i festivalen processen i första hand och såg till att jag allt jag behövde för projektet.
Alla andra på RINGKLOCKAN SF team: Clare Hart-Slattery, Sally van Etten, Marvin Miller, Amanda Wysinger och Larry skog. Y'all är super för att visa upp för någon och allt detta.
Daniel Schmidt och Laetitia Sonami för deras utmärkta frågor kritiska återkoppling.
John Bischoff, som gav mig de verktyg för att göra den elektroniska versionen av CHIME.
Steve Parris och Julie Herndon för att vara riktiga musiker och att ha tålamod med mig medan jag frågade dumma frågor.
Och Tristan Randall för att vara riktigt händerna om hela för "vår design ser inte alls ut vad vi ursprungligen föreslagit".