CNC ljus ritning (3 / 6 steg)
Steg 3: Bullet Time skottet
Sedan början visste jag att jag ville skapa en tre dimensionell ljus målning. Detta var en utmaning för ett par anledningar; inte bara behöver du program / skapa modellen i 3D men du behöver också några sätt att se den i 3D också. Jag ville ha kameran att kretsa kring om modellen för att verkligen se sin 3d form, något slags matris Bullet Time skottet.
Naturligtvis kommer jag inte för att ha 1000 kameror fast tillsammans göra skottet, men tur för mig hade jag till... När allt jag använder en CNC-maskin för att göra ritningar, jag ska låta henne göra exakt samma jobb om och om igen, medan jag sakta röra kameran på en dolly. För att se var jag alltid pekar på samma center jag använde en laserpekare och höll peka på mitten av maskinen.
Totalt jag behövde ta samma bild över 40 gånger för att få den resa som jag ville, innebar detta att min G-kod måste vara snabb och kort!