Crates (11 / 16 steg)
Steg 11: Backar spelet: förmågor
Förmågor erbjuder anpassning och personalisering till spelet bitar.
Varje spelpjäs får två förmåga punkter de kan spendera på förmågor.
Förmågor väljs innan spelet startar.
Förmåga kosta 1 förmåga poäng.
Endast en förmåga kan användas per cykel.
Förmågor kan användas under din tur endast om inte annat sa.
Här är några förmågor mig och mina syskon har kommit fram till:
Teleport kostnad 1, rulla 1d 6 om högre än 2 tillåter spelare att teleportera någonstans upp till fyra brickor bort. Kan användas på när som helst under cykeln.
Bränna kostnad 1, rulla 1d 6 om högre än 4 kan du bränna spelare. Burn orsakar 1 skada för 1d 6 rulle svängar.
KO kostnad 1, om du kastar 6 när du attackerar den dödar motståndaren du attackerad. Kan användas när som helst du attackera.
Raseri kosta 1, ger + 1 skada om spelpjäs har tagit skada. Fungerar inte om vid full hälsa eller mer.
Läka kostnad 1, helar 1 hälsa.
Uthållighet kostnad 1, + 1 rörelser.
Trap-kostnad 1, rum 8 tokens * runt motståndare. En är märkt röd botten. Se till att motståndaren inte ser var du lagt den röda en. Om fienden flyttas till en markerad röd tar 3 skador.
Illusion kostar 1, då anföll du kan ta bort spelpjäs och placera tre poletter ner en på varje sida av spelpjäs och där den din spelpjäs är. Markera ett. En märkt representerar din spelpjäs. Fienden har nu att välja vilken som är den verkliga en. Om fienden väljer fel du framgångsrikt dodge attacken. Varar i en cykel
Överraska kostnad 1, ta bort spelpjäs. Du kan placera fyra poletter ner var som helst på spelplanen. Markera ett av dem här representerar din spelpjäs. Detta avslutar din tur nästa sväng du kan placera din spelpjäs ner på platsen märkt av den markerade token.
Endurance kostar 1, ger + 1.
Knacka kostar tillbaka 1, ger + 1 slå tillbaka till alla attacker
Glöm inte att göra dina egna förmågor. Om alla spelare accepterar att det sedan sin beskärda.
* token kan vara allt. Allt de gör är mark fläckar på spelfältet.