Breakoutspel



Här är en av mitt projekt för integrerad kretsdesign kursen. Den utrustning som används för att utveckla är FPGA SPARTANSKA 3E och vårt program är kodad med hjälp av ISE XILINX DESIGN.

Den grundläggande strukturen i spelet är lätt att förstå. Vi har som en första ram med 3-sidig, en paddel, 8 rader 96 tegel, en boll, en power-up och en avstängning. Det finns för närvarande en enda nivå i spelet. Huvudsyftet är att slå alla brickor på skärmen genom att förutsäga banan för bollen studsar paddeln. Tegelstenar försvinner vid kontakt och när det finns inga tegelstenar kvar, spelet kommer att vara över.

Det finns 3 moduler i vårt projekt.

Se Steg
Relaterade Ämnen

Arduino klocka bygga instruktioner

uppdatering: ny version ute som fungerar med Arduino 1.0 och högre!Arduino klockan, innehåller förstärkt avkänning av temperatur och sortiment, 16-bitars färg ritprogram, breakoutspel, och även tiden i ditt val av digital, binär eller analog. Ytterli...

BusiCard

Busicard är ett elektroniskt visitkort. Du kan dela en länk till din personliga eller businness webbsida eller spela en rolig klassiker.Detta är den första versionen, så storleken inte är optimerad ännu för att vara som en kort, men optimering kommer...