Den Rouge mobilen (4 / 5 steg)
Steg 4: programmering
1. definiera konstant heltal för en knapp,
summern och två led-lampor med "const int" som "button1Pin", "ledPin", "led2Pin" och "buzzerPin" respektive. Också ställa in "int" till "Låg".
2. i "void setup", ange respektive stift för led-lampor och Summer att "OUTPUT" och knappen PIN-koden till "INPUT".
3. inom "Ogiltig loop", använda följande kod för att ställa in läsningen från knappen input:
"int button1State;
button1State = digitalRead(button1Pin);
int i, varaktighet. "
4. fortsätta inom "Ogiltig loop", använda en if/else om uttalande för att lamporna på och låten att spela om knappen trycks. Använd följande kod:
"om ((button1State == LOW) & &(state==LOW))
{digitalWrite (ledPin, hög);
digitalWrite (led2Pin, hög);
State = hög;
Delay(500);
din låt här
}
5. montera din låt med frekvenser. För uppdrag omöjligt låten, den mellersta och nedre Oktaven av klav användes. Varje not följt mönstret, där det första avsnittet definierar stift, andra den frequencey och tredje varaktighet:
Tone(buzzerPin,587,250);
Delay(250);
Tips: För alla anteckningar som varar längre än en 1/8 noterar, Använd en fördröjning av dess varaktighet. För 1/8th anteckningar, använda en fördröjning av 150 för att kunna höra tonen klart.
6. efter din sång, komplett if / else om uttalande med följande kod:
annars om ((button1State == LOW) & &(state==HIGH))
{digitalWrite (ledPin, låg);
digitalWrite (led2Pin, låg);
State = låg;
Delay(500);
}
Denna kod släcks lamporna som trycker på knappen igen efter låten.
ARDUINO församling (om du vill ha bilen till ljus upp och/eller spela Mission Impossible theme låten)