Designa en 3D utskrivbara ficklampa kropp i mixer (4 / 13 steg)
Steg 4: Roterande cylindern
Titta på den aktuella skärmen, ser cylindern förmodligen inte mycket ut ficklampa material. Rätt nu, du måste rotera det och då är det innan du fortsätter. Här är hur du kan göra det.
Roterande:
1. Välj cylindern. Du kan göra detta antingen genom att klicka på den med musen eller genom att skriva "A" för att markera alla objekt, som är bara cylindern just nu.
2. Skriv "R" för att rotera objektet. Om du flyttar musen runt, bör du se cylindern snurra runt med dina musrörelser.
3. Skriv antingen "X" eller "Y" om du vill begränsa roteringen längs någon av de axlarna. Det spelar egentligen ingen roll vilket, och du egentligen behöver inte rotera cylindern alls, men jag tycker att det är lättare att arbeta med en horisontell ficklampa, så vi vill ha "ändarna" på cylindern ska vara mittemot varandra horisontellt.
4. typ "90" och tryck sedan på enter. Du bör se cylindern roterar horisontellt. Detta kommer att göra det lättare att redigera, från visuell synpunkt.