Designa en 3D utskrivbara ficklampa kropp i mixer (6 / 13 steg)
Steg 6: Börjar redigera ficklampan
Nu, om du skrivit ut din ficklampa som det är nu, skulle du skriva ut en fast cylinder. Inte bara skulle detta vara ett slöseri med utskrifter och plast, det skulle inte göra en mycket bra ficklampa kropp. Så, vi behöver du redigera våra ficklampa, för att urholka det och ändrar sin form. för att göra detta, först måste du vara i redigeringsläge. Du kan tryck på TABB för att göra detta, eller gå ner under vyn till där det står "Objekt läge" och klickar på den. En droppa-ned menyn ger dig några alternativ, och du kan klicka på "redigeringsläge"
Nu bör du se enskilda punkter visas på cylindern. För att välja dessa punkter lättare, måste du göra två saker.
Första, gå in i ortografisk visningsläge. Du kan göra detta genom att antingen trycka på "5" på det numeriska tangentbordet eller genom att klicka på "Visa" och sedan klicka på "Visa Persp/Ortho" som kommer att göra samma sak.
Göra något av dem igen kommer att växla tillbaka till perspektiv-läget, vilket gör det lättare att visualisera objektet i verkliga livet men svårare att välja delar av objektet i redigeringsläge. Båda är nödvändigt att använda i mixer, som de har sina syften. Om du är osäker på vilken av dessa lägen när som helst, du är, du kan se till att högst upp till vänster i fönstret Visa där Blender berättar.
Slutligen, om du tittar under alternativet "Visa Persp/Ortho" i menyn "Visa", eller om du experimentera med andra siffror på det numeriska tangentbordet, hittar du kan du ändra vyn till en viss vinkel.
Ändra vy vinkel så att du kan se cylindern som en horisontell rektangel. Detta är antingen "Vänster" eller "Rätt" på min, men det beror på vilken axel du roterat cylindern ner av tidigare, X eller Y.