Designa en seriefigur med former (3 / 5 steg)
Steg 3: Förgyll ansiktet
Här kan du se en snazzy lilla diagram med några exempel på näsan och ögonbrynen till göra din karaktärs ansikten lite mindre vanlig. Näsor är en rolig sak att leka med, du kan göra dem så långa och stora eller små och snouty som du vill. se bara till att en enorm näsa inte dölja resten av din karaktärs ansikte. En av mina favorit näsor är en jag vill kalla Triple U som är nummer 1 på listan. Det kan vara smal eller bred, lång eller kort, är det upp till dig. Jag har också belyst i röd näsa numero 2, den ovala, vilket ger ett helt annat intryck än Triple U, inte det? Bredvid som är din grundläggande triangel, och på slutet är den cirkeln. Alla dessa näsor bidrar till att skapa olika ser ut för tecken som återspeglar deras olika personligheter, till exempel en karaktär med en lång, krokig näsa ge ett annat intryck tillsammans än en karaktär med en rak, knappen näsa.
Det är också viktigt att tänka på din karaktär från olika vinklar, så beslutar för sin näsa i profil är en bra sak att göra. Försök att komma ihåg att anatomi fortfarande gäller även i tecknad mark, så om en näsa ser ett sätt huvudet på, försök att hålla den liknande i profil. Vissa profil näsor jag har belyst här är den klassiska Hooked triangel (nummer 7), och bredvid som Halfpipe, följt av trappa, och på slutet, nummer 11, Rectangle.
Ögonbryn är också en mycket viktig (och enligt min mening mest spännande) del av ansiktet. Ni kan nog säga hur mycket jag gillar dem från bilderna i detta Instructable. Du kan bokstavligen göra nästan allt med ögonbrynen, de kan vara så stor att de tar upp halva ansiktet, eller de kan vara obefintlig. Återigen, bidrar de till att utveckla ett utseende för din karaktär som drastiskt kan förändra hur dina tittare se dem. Vinklad, skarpa ögonbryn kan ge intryck av någon som är sly, medan tjocka, låg ögonbryn kan ge intrycket att din karaktär är ful eller ens tät. Jag har markerat två som använder de grundläggande former vi har pratat om, nummer 13, rektanglar och nummer 14, Böjda trianglar
Något som jag tycker är värt att nämna att uppmärksamma där du placerar funktioner i ansiktet också. Bred uppsättning ögon gör en karaktär verkar mycket annorlunda än om de hade ögon nära varandra. Dessutom ägna extra uppmärksamhet åt latitud funktioner. En stor panna kan ibland vara en indikation av hjärnans storlek, men inte alltid. Titta på människorna runt omkring dig, du kanske märker saker om dina vänner du aldrig gjorde förut, som hur fula de är. Eller kanske du hittar de var inte så illa som du trodde.
Så för min karaktär, jag tror ska jag gå med en runda men knölig näsa, en smal, hånfulla munnen och några stora fula buskiga ögonbryn. Och rynkor. Jag har beslutat min karaktär kommer att vara ond. Jag har också lagt till detaljer som kläder, i hans fall, en tant hoodie och några dumma byxor.