Digital magi åtta boll (3 / 5 steg)
Steg 3: kod
#include < LiquidCrystal.h > //For LCD
LiquidCrystal lcd (7, 8, 9, 10, 11, 12); Hookup
Sträng fraser [] = / * kända fraser * / {"Fråga igen senare", det är vissa","utan tvekan"," Ja - definitivt "," som jag ser det, ja ","Mest troligt","Outlook bra","Ja"," mitt svar är ingen "," mycket tveksamt ","Nej","Inte en chans","Inget sätt","Absolut inte","Jag tvivlar på det","Fråga igen","Jag är osäker"};
Sträng utgång;
int numberofphrases = 17; Antalet kända fraser, måste vara samma som, ja, antalet fraser känd
Ogiltiga inställningar)
{
randomSeed(analogRead(5)); Utsäde för Slumptalsgenerering
LCD.BEGIN (16, 2); 16 x 2 lcd
}
Ogiltig loop)
{
int z = analogRead(0); Behandlingen av z-axeln
om (z > 870 || z < 490) //Limits-ändra om du vill, beroende på hur hårt du skaka saker
{
LCD.Clear();
output = phrases[random(numberofphrases)]; Väljer fras
LCD.Print(output); Visar den
}
Delay(400); Väntar på lite
}