Disco LED skiva (3 / 4 steg)
Steg 3: kodning
Nu är det dags att koden. Koden nedan visar hur du få lampor att lysa upp i olika färger och i olika hastigheter. Du kan ändra färgerna och hastigheter till dina specifikationer. Kom ihåg att ta Sparkbutton.h till din app(Code Program).
#include "SparkButton/SparkButton.h"
SparkButton b = SparkButton();
void setup()
{b.begin();
}
void loop()
{
b.ledOn(1,255,255,255);
Delay(50);
b.ledOn(2,30,144,255);
Delay(50);
b.ledOn(3,0,0,255);
Delay(50);
b.ledOn(4,199,21,133);
Delay(50);
b.ledOn(5,148,0,211);
Delay(50);
b.ledOn(6,127,255,0);
Delay(50);
b.ledOn(7,0,255,0);
Delay(50);
b.ledOn(8,255,69,0);
Delay(50);
b.ledOn(9,255,0,0);
Delay(50);
b.ledOn(10,255,255,0);
Delay(50);
b.ledOn(11,255,255,224);
Delay(50);
b.ledOff(1);
Delay(50);
b.ledOff(2);
Delay(50);
b.ledOff(3);
Delay(50);
b.ledOff(4);
Delay(50);
b.ledOff(5);
Delay(50);
b.ledOff(6);
Delay(50);
b.ledOff(7);
Delay(50);
b.ledOff(8);
Delay(50);
b.ledOff(9);
Delay(50);
b.ledOff(10);
Delay(50);
b.ledOff(11);
Delay(50);
}