DIY en stavning spel med en interaktiv Robot (3 / 5 steg)
Steg 3: 1Sheeld och mobila sidan App
Om du utforskat 1sheeld hemsida kan du räkna ut vad denna sköld används för. Det handlar om att vrida din smartphone rik sensorer och IO kapacitet för Arduino chip. Sätta sköld på din Arduino, nedladdning biblioteket på din Arduino miljö och nedladdning android mobil app till din mobil, och nu är du redo att använda alla sköld i 1sheeld hemsida. Här kommer vi använda tangentbordet och musik sköldar.
Att använda någon av de tillgängliga sköldar i Arduino skissen:
- Ring biblioteket
- börja 1sheeld i inställningarna
#include < onSheeld.h >< br > void setup() {
OneSheeld.begin(); < br >}
Tangentbordet sköld
I vårt projekt alla Arduino skiss är baserad på genom att klicka på användaren, i början är genom att klicka på "gå in" nyckel och för andra klick (alfabet) några jämförelser ske och när användaren slutför anger ordet, han/hon kommer att klicka på 'ange igen' att gå vidare till nästa nivå eller se sitt resultat.
I Arduino skiss:
void loop() {
AsciiKeyboard.setOnButtonChange(print_c);
}
- setOnButtonChange funktion kallas varje gång du tryckt en tangent på tangentbordet sköld.
- print_c är en funktion som tar tecken som parameter och denna karaktär är tecknet som klickas av användaren till exempel:
void print_c(char c) {
om (c == "\n")
Aktivera LED
} //c här är den karaktär som tryckte av användaren
Musik spelaren sköld
För ljud som Woody producerar, vi spela in vissa ljud och sätta dem på mobilen, sedan med hjälp av musik sköld vi lagt till ljud så att vi kan hantera tråg koden.
I Arduino skiss:
Om du vill spela upp ett ljud måste du bara skriva här raden:
MusicPlayer.play();
för att hoppa till nästa eller föregående, kommer att använda följande kod:
MusicPlayer.next(); / * Eller * / MusicPlayer.previous();