DIY Gamer Kit - Summer handledning (4 / 4 steg)
Steg 4: Hela koden
Här är den fullständiga koden:
/*
Detta exempel visar hur du spela toner på den
Gamer's Summer. Tryck på en av knapparna och du kommer
höra ett ljud.
*/
Inkludera Gamer bibliotek.
#include < Gamer.h >
Bilder som visas när knapparna trycks.
byte upp [8] = {
B00011000,
B00111100,
B01111110,
B11111111,
B00011000,
B00011000,
B00011000,
B00011000};
byte rätt [8] = {
B00001000,
B00001100,
B00001110,
B11111111,
B11111111,
B00001110,
B00001100,
B00001000};
byte ner [8] = {
B00011000,
B00011000,
B00011000,
B00011000,
B11111111,
B01111110,
B00111100,
B00011000};
byte kvar [8] = {
B00010000,
B00110000,
B01110000,
B11111111,
B11111111,
B01110000,
B00110000,
B00010000};
Skapa en kopia av Gamer biblioteket.
Gamer gamer;
void setup() {
Starta upp Gamer.
Gamer.BEGIN();
}
void loop() {
/*
Beroende på den knapp som hålls ned,
spela en Obs!
*/
IF(Gamer.isHeld(up)) {
gamer.printImage(up);
gamer.playTone(200);
}
annat if(gamer.isHeld(RIGHT)) {
gamer.printImage(right);
gamer.playTone(220);
}
annat if(gamer.isHeld(DOWN)) {
gamer.printImage(down);
gamer.playTone(240);
}
annat if(gamer.isHeld(LEFT)) {
gamer.printImage(left);
gamer.playTone(180);
}
Annars, tystnad!
annat gamer.stopTone();
}
Det finns också i mappen exempel på exempel -> Gamer -> BuzzerExample