DMX från den elektriska Imp (2 / 3 steg)
Steg 2: Kod - Agent och enhetskod
All kod för den elektriska Imp sker genom en online IDE. Inga kablar eller något behövs.
Besöka utvecklingscentret för elektrisk Imp för att lära sig koden
Agent nummer (github)
Agenten har nu en http-request handler, att hantera inkommande kommandon.
Jag har genomfört två sätt i det här exemplet:
Rå DMX data i frågesträngen.
...? DMX = 0, 255, 0, 250
Detta innebär: kanal 1:0, ch 2:255, ch 3:0, ch 4:2502
Med hjälp av färgväljaren från Pitchfork App
IOS app Pitchfork har (bland annat Smart) en fin färg picker, som sänder ut den markerade färgen som en JSON.
I exemplet med en färg tas emot, och flera fixturer är inställda på att denna färg.
Styrkod (github)
Inte mycket nytt här. Bara en liten bit om ändringar av elektriska Imp DMX512 exempel
funktionen dmxFromAgent(dmxValues) : tar en dmxValues-array från agenten och sätter varje kanal följaktligen
funktionen OneColor(data) : tar en enda färgtabell och anger flera fixturer till färgen.
Som ses i videon på första sidan, är färgen ändras ganska snabbt. Det finns mycket lite fördröjning, vilket är bra för känslan av att vara väl ansluten till det objekt som styrs.