Egor V.2 - Robo-Animatronic (1 / 13 steg)
Steg 1: Actulatiy och förkonstling (Egor v.2)
Titeln på mitt sista år Multimedia Design projekt (verkligheten och förkonstling) är en anpassning av post-modernist filosofen Jean Baudrillard ideologi, Simulacra och simulering: Simulacra som objekt och simulering som process. Roboten kan spåra rörelser och svara på frågor via ett trådlöst tangentbord, röstigenkänning kan dock genomföras funktionen macs diktamen och tal i Systeminställningar i-putted via xbox kinect intern quad mikrofon Ställ in. Roboten använder en anpassad version av Eliza algoritmisk ramen (siri derivatan) för att svara på deltagare frågor, "script" är sedan ut putted till apple skript rösten modulatorn så det kan höras via systemets robotar interna högtalaren. Tillämpningen av projektet är som en interaktiv utställning, men detta projekt är mycket anpassningsbar och skulle vara lämpade för museum visar, hjälp skrivbord eller interaktiv teater. Eliza ramen kan ändras för att efterlikna någon individ eller språk (för närvarande baserat på Marvin från Liftarens Guide till galaxen) och svarar också komplexa frågor, vilket gör detta till en mycket interaktiv och kunniga system. Rösten kan också utdata och modelleras på enskilda individer och mun och läppar reagerar på ljudet kommer in datorns ljudutgång så det är alltid mer eller mindre i tid. Systemet spår folk rörelse via en Kinect modul, det nuvarande systemet använder en öppen programvarubibliotek som spårar den närmaste pixeln till sensorn, skriptet innehåller emellertid också skelett spårning utdata som kan aktiveras via o-kommentera skelettet spårningskoden och kommentera den punkt spårning bibliotek. Detta innebär att flera individer kan spåras och interagerade med på en gång, vilket möjliggör större publik.
Fullständiga instruktioner med bild- och //ref guider tillgängliga (http://carlstrathearn2014.blogspot.co.uk/)