Emulerade hastighetsmätare på en LCD (4 / 4 steg)
Steg 4: C kod med hjälp av SDK verktyg från EDK
Koden är strukturerad som
följande:
1. initiering
All kringutrustning är initierad och ställa in som ingångar och utgångar beroende på deras syfte. Dessutom första värdet där det behövs. De kringutrustning som initierats: lysdioder, DIP-switchar, PixelController (detta perifera skriver data i bilden RAM-minne), RGBout (kanal 2 används för kontroll).
2. initiering av bilden RAM
Bilden RAM initieras till bakgrundsbilden. Indikatorbilden är inställd.
3. oändlig Loop
Är två för loopar för indexering av alla pixlar indikatorn inuti oändlig loop. Till varje pixel är tillämpad rotation matrix efter samma koncept som tidigare testats i Matlab. Metoden rotation matrix har en nackdel. Inte alla pixlar roterade indikatorn kommer att omfattas av bildpixlarna indikator, men få är från bakgrundsbild. För att kompensera denna bugg, har tillämpad rotation matrix en något annorlunda vinkel.