En animering inuti en vatten droppe Physalia (2 / 11 steg)
Steg 2: Utlösande blinkar
En av de stora begränsningar Vi stötte även om detta var antalet blixtar brukade tända uppsättningen. Kort efter start insåg vi att belysning vattendroppar med bara två blixtar för hela nedåtgående kursen av sänkningen var nästan omöjligt. Bilden var underexponerade antingen i början eller slutet av resan, och ordentlig konstant belysning var omöjligt att uppnå. Vi beslutade då att hyra två fler blixtar och bygga två mer flash-trigger kretskort, men efter en ny bild, följde ett nytt problem: den äldre blinkar var mycket snabbare än de hyrda, nyare Canon blixtar, med resultatet av en dubbel-exponerad bild.
Vi försökte att lösa detta genom programmering en försening i de gamla blinkar, och även om vi matchade nästan två hastigheter, de aldrig riktigt blixtrade samtidigt. Så, till slut fick vi nöja sig med bara två blixtar. Slutsatsen var att för ett projekt som detta, där en skillnad på mikrosekunder paramount, samma modell och märke blinkar behövs. Detta, läggs till det begränsade utrymmet i vår ljusbord, äventyras det slutliga resultatet av lappa.