En komplett Guide till Airsoft (4 / 9 steg)
Steg 4: Spelet typer / tekniker
Speltyper:
Assault
Populäraste spelet typ av Airsoft är misshandel eller Deathmatch. Kan spelas som CQB eller fält. Enkelt. Två även lag med spelare börja på båda sidor av fältet. Om du blir skjuten, du antingen gå tillbaka till en 'respawn' eller 'dö'. När du "respawn", måste du gå till en viss "respawn point". Dessa kommer vanligtvis att vara placerad vid den punkt där du började spelet. Dessa spel kan ha en tidsgräns, och brukar göra om du respawn. Varje gång en spelare återuppstår, han går tillbaka och markerar ett papper på sin bas. När gånger upp laget med den minsta varumärken vinner. Om det går "dödsfall", om du blir skjuten, har du till permenately gå tillbaka till din bas. sista laget lever, vinner!
FFA (gratis för alla)
Tempo snabbt, vanligtvis CQB, men ibland kan du spela det i skogen, där det skulle vara ManHunt. Spelare utspridda så att de inte kan se varandra. När en runda avfyras eller Ljud granaten går bort, då spelarna måste gå seak ut och "dödar" varandra. Om du blir skjuten, är du ute på rundan. Det finns ingen tidsgräns. Den bästa jämförelsen jag kan ge er på detta är om du spelar Call of Duty: Modern Warfare 2. Detta är i princip som Search and Destroy, utan bomber. Lag är anpassade, oftast av spelarnamn. Sist en levande wins!
CTF (Capture flagga)
Jag kan relatera till detta. Jag och min kompis spela i dessa enorma skogar på hans egendom och vi gick på en promenad en gång och hittade två enorma "tunnor" med Helium, används för att blåsa upp ballonger. Han uppfann en Speltyp som var exakt samma sak som CTF, endast F subsitute för fatet. CTK. Wow. Hur som helst, det är en två eller flera kombinerade spel som har tidsbegränsning. Om du blir skjuten, har du respawn tillbaka på din bas. I vissa varianter, om du bär en flagga (eller Keg: P) än du bara kan skjuta din sida arm. Spelaren som har de mest fångar i en viss tid, vinner!
Riot Attack
Spelare är beväpnade med en hemlagad Riot Sheild. (Kan göras av tjock plexyglass. Jag kan göra en Instructable på det senare.) Om möjligt vore det optimalt att göra detta i en urban plats. ENDAST på din egendom eller egendom har du behörighet att använda. Detta har i princip inga regler. Två lag. Militär (i upplopp Sheilds) och Militia.The milis är tungt beväpnade, medan militären är lätt beväpnade. Den sida som vinner som är den som håller ut den längsta, antingen genom att avstå från, eller kör slut på ammunition.
Rivning eller het potatis
Detta är roligt. Få en airsoft granat och rigga det för en lång timer (5-10 minuter). Detta är FFA med vissa twist. En lycklig person blir granat, och har att hitta andra spelare och smyg dölja det av andra spelare utan dem veta. När granaten går av, vinner den som planterade. Spelarna är mycket lätt beväpnade. Pistoler med endast en mag. Ghillie passar skulle vara användbart här.
Täcka Wars
Återigen, jag är skyldig denna idé till min vän. Detta är strikt för CQB. I grund och botten 1 mot 1. Det finns tunga locket runt arenan. Du måste spela en omgång katt och råtta här, så att säga. För att starta, båda spelarna croutch bakom täcka. När en pistol skott för att starta rundan, spelarna båda dyka upp eller vanligen gör. Första vinner att slå den andra spelaren.
Slips Breaker
Ännu en av mina vänner idéer. Kort och koncist. Två spelare har C02 revolvrar med endast ett skal i var och en. Spelarna startar rygg mot rygg och ta tre långa kliv och sedan Vispa runt och drar sin pistol och skjuta sina motståndare. Första skottet förlorar!
Quick Draw
Liknar slips Breaker, bara detta en har en smutsig twist till den. Spelare står bara fem fot ifrån varandra och när någon inte spelar säger att gå, de tomma ut alla sex skal på motståndare. Uppenbarligen drabbade en som blir första kapitulationer, eftersom 480 fps från fem fötter gör ont som fan!
Andjakt
Här är precis som det låter. Två spelare, en person har endast en runda i deras vapen. Den andra är obeväpnad och står vinkelrätt till den väpnade, 20 fot bort. Obeväpnade spelaren har att jogga för 20 fot över fältet eller till en land mark, medan beväpnade spelaren har att avfyra en runda och slog honom. Om "runner" passerar bockmarkeringar, vinner han. Om han blir påkörd, vinner väpnade spelaren.
Anka prickskytte
Detta är andjakt på steroider. Väpnade spelaren har en 480 + FPS sniper gevär och 100 fot bort från "runner". Löpare har att köra 50 fot utan att bli träffad. Samma regler gäller för båda.
Natt Opps
Detta är den svåraste. Samma som misshandel, egentligen, bara i mörkret med tracer enheter monterade kanoner, night vision optik och RIS monterade ficklampor. Ganska kul!
Dessa är alla idéer verkligen. Jag är säker på att du kan komma med mycket mer än jag kan, men! : P