En VR Viewer för tabletter med utmärkt optik (1 / 13 steg)
Steg 1: Lite bakgrundsinformation
Jag skapade den här enheten för att få studenter in och ut ur klassrummet för att använda VR-teknik för sin utbildning. Eftersom jag är lärare i Salinas, Kalifornien, jag namnge detta Salinas VR betraktaren.
Googles kartong inspirerade denna viewer, men det gjordes för att ta itu med flera stora brister att försöka göra en betraktaren med en större display då det av en smartphone. Man skulle kunna tro att allt som behövs är att skala upp storleken på visningsfönstret, men det finns flera problem med detta synsätt.
Ett stort problem är att, en betraktare som kartong, skulle använda endast ett enkelt par konvexa linser för att visa displayen. Men kan inte detta vara effektiva eftersom stora Visa storleken innebär att bilderna inte kan släppas (optiskt) direkt framför varje öga. Om detta inte var borta, skulle sedan en person ha för att kunna flytta varje blick bort mot riktningarna av sina öron. Min betraktare löser detta problem med hjälp av billig prisma linser som flytta bilden så att det är optiskt direkt framför betraktarens ögon.
Ett annat problem med att använda enkla runda konvexa linser är att de är alldeles för primitiv för en VR upplevelse. Dessa linser har en mycket begränsad visningsyta i att ögat skall placeras mycket nära linsen och således begränsa någon rörelse i ögat. En sådan begränsning på hur vi flytta våra ögon är inte naturligt. Det är svårt att se hur mycket trohet en VR-system kan ha om det gör en person hålla blicken stelt tittar rakt fram i ett försök att upprätthålla bilden i fokus. Människor får flytta sina ögon och fortfarande se VR bild. Lyckligtvis, vissa objektiv har utvecklats för att vara så optimal som möjligt för människor att använda; dvs. läsglasögon. Dessa glasögon Tillåt för en brett FOV och med en mycket stor visningsyta. Dessa glasögon är också extremt billig.