Enhetscirkeln spelet (11 / 11 steg)
Steg 11: spela
Använd dessa regler eller gör din egen:
Räkna ut ett sätt att avgöra vem som går först. Vara kreativ. Om du inte tror ett roligt sätt, kan du bara rulla en tärning, och den som rullar den högsta går först.
Leken går moturs. Flytta bitarna motsols i styrelsen. Enhetscirkeln går i en moturs riktning. För erfarna spelare kan du lägga till någon form av negativ vinkel regeln och gå medurs, eftersom du är fri att göra dina egna regler och uppmuntras att göra det.
Du måste rulla en 5 att gå vidare till styrelsen. Du flyttar din pjäs på styrelsen i x- eller y axeln närmast dig.
Att flytta en bit på insidan slingan, måste du rulla en 1,2,4 (faktorer av 4).
Om du vill flytta en bit utanför loopen, måste du rulla en 1,2,3,6 (faktorer av 6). Detta gäller till numret på tärningen, inte summan av tärningarna.
Du kan dela upp tärningarna mellan olika bitar, men endast värdena av tärningarna. Till exempel, om du kastar två 3s, kan du flytta ett stycke 6 platser eller två stycken 3 utrymmen varje, men inte en 4 platser och de andra 2 platserna.
Den enda gången du kan växla loopar är på axeln där de två loopar överlappning.
Om två stycken sitter i samma vinkel på en axel, de bildar en blockad och ingen kan gå förbi dem.
När som helst en spelare kan skrika ut cos eller synd i en viss vinkel och spelaren på den positionen måste säga vad synd eller cos är. Nybörjare kan se ut. Erfarna spelare kan begränsas från att titta.
Spelare kan bara titta om de mindre än två stycken i hem. (eller trappa ursprung - Ja, det är ett konstigt namn, bara kalla det hem)
Om spelaren har en blockad, då ser de inte.
Om du kan flytta, måste du flytta. Speciellt om du blockera vägen.
Spelare kan ange hem efter de går 360° runt cirkeln. (eller 2π radianer).
Spelare måste rulla exakt att flytta in i hem.
Hemmet är inte helt säker. Om någon skriker ut cos eller synd av din hem vinkel, måste du svara eller alla dina pjäser i hemmet kommer att raderas från styrelsen och du kommer att behöva börja om. Förlåt.