Ett Morrow projekt (2 / 16 steg)
Steg 2: planering
Vi var till stor del begränsas inte av vad som var rimligt (det fanns en i spelet ursäkt för praktiskt taget all teknik) men vad kan meddelas till spelarna. Till slut hade stöttan ett mycket förenklat gränssnitt kan göra ett par trick men inte riktigt en bra representation av vad en praktisk enhet kan vara.
Jag var redan bekant med perioden militära radioapparater och liknande utrustning (mine detektorer och så vidare), så jag hade en idé om typer av former och detaljer som jag ville se. "Två hot" naturen ledde till utformningen av en två-nivå Frontplåt för CBR, gruppering av kontrollerna i två grova grupper. Till slut föll som, också på bristen på utvecklingstid att göra något riktigt intressant, tillgången på maskinvaran och vad var i själva verket en mycket liten yta att arbeta i.
Visst kan läsa vi på vetenskapen inblandade, på vilka verkliga trovärdigt hot och vad kan vara strategier för att kommunicera data till operatören. Men detta var i skuggan av behovet av att göra något relativt intuitivt och, även lämpligare allt i perioden och stil.
En tidig upptäckt var ett par Dialights; militära cockpit indikator lampa höljen med en justering av delvis svart ut ljuset. Mer tid ägnades försöker hitta en lämplig skärm. Jag skära upp lite papperslappar i skala representationer av varje skärm och annan frontplåten komponent jag övervägde, och spelade Pappersdockor med dem för ett par dagar.
Även om jag verkligen ville ha 7-segment eller Alfa-numerisk LED-displayer, perioden små lysdioder är mycket svårt att hitta dessa dagar. Vad jag fann i stället var vintage vakuum fluorescerande visar.
Med det, och Dialights hade jag nog att gå vidare till nästa steg i planering och utveckling.