Ficklampa tag (15 / 16 steg)
Steg 15: Hur fungerar det?
Ficklampa tag
Varje spelare får en (sak vi gjorde bara) på hans person och en ficklampa. Du gå någonstans där det är mörkt. (En mörk sports fältet eller skogen eller något där kan de säkert köra i mörkret)
När du är i mörkret, sätter alla på sin enhet.
När spelet startar försöka spelarna lysa sin ficklampa på hålet i enheten av en annan spelare. Om det är en hit, LED kommer att lysa upp i 3 sekunder och enheten inte kommer att spela in andra träffar i denna 3 sekunder. När tiden är slut, kommer alla till ledare. (vara säker på att du inte stänger av enheten och du bor i mörkret)
Om du trycker fönstret (och därmed den tryckknapp) enheten blinkar LED så många gånger som denna person blev träffad.
Personen med minst träffar wins. Personen med mest träffar hade förmodligen den roligaste.
Nu kan du stänga av enheten och det kommer att återställa sig själv. Om du inte stänger kommer att det av det fortsätta räkna på den poäng du redan haft.
Vem har bäst
Nu har jag gjort detta, kommer jag upp med fler användningsområden. Om du någonsin varit på ett läger med 8-åriga pojkar (eller äldre) märkte du säkert att de inte kan hjälpa visning av. En av de saker som de älskar att Visa av är ljusstyrkan i sin ficklampa. Frågan är nu: vem har smartaste och genom, bästa ficklampan?
Nu är det lätt att räkna ut detta en gång för alla!
Du sätter ficklampa-tag enheter i ett fält: en på 2,5 m, nästa på 5, 10, 15, 20 m och så vidare. (beroende på hur många du har gjort)
Om din ljusstrålen kan nå dem med tillräckligt med ström, de kommer att lysa upp, så nu är det lätt att se hur långt ni kommit.
Fler användningsområden?
Kan du komma med mer spel eller andra användningsområden för denna enhet? Låt mig veta i kommentarerna.
Ha kul!