Flambering blinkande pumpa (4 / 5 steg)
Steg 4: Koden.
Arduino koden för fladdrande lågorna och den pulserande är några enkla funktioner och sedan en slinga av anropsfunktioner. Om du bara vill ha en awesome pumpa ASAP hoppa till stegen.
Om du är intresserad av koden, ta en titt på kommentarerna till få en förståelse för vad är det gör. Om du vill göra ändringar rekommenderar jag börjar i slutet där funktioner kallas. En sak till... denna kod och koden i 123D kretsar simuleringen är identiska och kör i båda simulatorn och på en fysisk Arduino!
Steg till programmering:
- Anslut din Arduino Uno (eller motsvarande) till din dator via USB.
- Öppna den Arduino App.
- Öppna koden (bifogas), eller få det genom att klicka på "Kod Editor" på simulering (från steg 1)
- Klistra in koden i den Arduino app.
- Menyn verktyg Välj styrelsen--> Arduino Uno
- Från menyn Välj programmerare verktyg--> AVR ISP
- Tryck på knappen verifiera (markering).
- Tryck på knappen Upload (pil).
Din Arduino ska programmeras nu! Eftersom den röda lysdioden drivs direkt av Arduino bör du se det flimrar. För de andra lysdioderna flimra vid deras fulla potential du vill koppla ur USB-kabeln och makt allt med 9V batteri.
--------
Kan du förbättra koden? Du bygger det? Om du gärna lämna en kommentar och/eller dela din kod online. Tack!