Flash-Animation: Grunderna (13 / 13 steg)
Steg 13: Skapa animering i Flash: interpolering
Interpolering: Detta är en typ av animering som gör datorn generera din bildrutorna mellan två andra ramar.
Istället för att rita ut konsten varenda gång, animatörer kommer att skära sina konstverk i sektioner och interpolerar det gör konsten flytta. Detta är ett riktigt avancerade sätt att animera och jag kommer inte gå in för mycket detaljer om det.
Hur att animera övergångar:
Du vill infoga en bildruta genom att trycka på F6 och sedan dra vad du vill interpolera (jag använder en cirkel för denna demonstration). Högerklicka i ramen och klicka på "Skapa klassisk interpolering", då du vill lyfta fram rätt klick och infoga fler bildrutor, då du vill välja en bildruta (låt säga ram 10 till exempel) rätt klick och välja "Infoga nyckelbildruta". Det kommer att skapa en linje från den första nyckelrutan till den andra nyckelrutan. Nu kan du dra cirkeln från en punkt till en annan punkt. Du har nu framgångsrikt interpolerade en animering!