Förstärkt verklighet Tutorial - PizzaSalad! (Android) (9 / 13 steg)
Steg 9: Redo för Android
Redo för slutspurten! Bara några sista inställningarna tweaks...
För det första kommer vi att behöva leta upp android sdk från tidigare. Om du är på en Mac gå att "Enhet" och sedan "Inställningar" och för pc gå till "Redigera" sedan "preferences" alla som är i området övre navigeringsfält. Inställningsfönstret bör öppna upp, som i bild två, och välj avsnittet "Externa verktyg" (bild 2). Navigera till där det var installerat och äldre i rutan "Android SDK plats" och välj mappen. Om du har svårt att hitta det, skapar installera sin egen mapp, troligen kallas ".android" (ja det är vad det hette på min maskin). När lagerstället kan du utgångar ur inställningar.
Nästa gå till "Arkiv" > "Bygga inställningar." Där bör du se en lista över alla typer av plattformar, välj "Android" och dem "Switch Platfrom" längst ner (bild 3). Klicka på "Player-inställningar här vilja öppen upp inställningarna i fönstret"Inspector". Under "Övriga inställningar" rulla ner till "Bundle identifierare" inom rubriken "Identifiering". Det ändra "Company" till vad du vill, det inte behöver vara ett riktigt företag. Se bara till att det står "com.blahblahblah" (bild 1).
Som ett alternativ kan du ha app låsa dess orientering till antingen liggande eller stående. Inom samma "spelarinställningar" "Inspector" fönster gå till "Resolution och Presentation" och välj som någonsin kryssrutorna vänligen i "Tillåtna orientering för Auto Rotation" avsnitt. Lämnar dem allt kontrollerat sätt kan det vända alla riktningar, som jag tycker är användbart ibland beroende på hur bred eller lång 3d modell är.