Förstärkt verklighet Tutorial - PizzaSalad! (Android) (6 / 13 steg)
Steg 6: Importera och infoga 3d-modellen
Om du gjort så här långt med några problem, sedan ge dig själv en klapp på ryggen! Nästan klar!
För de människor som har någon erfarenhet av CAD och bara vill ladda ner vad jag gjorde inkluderat jag en .fbx fil. Tillsammans med några bilder av byggprocessen.
För människor som vill redigera vad jag gjorde just Varsågod och dela med sig av dina ändringar i kommentarerna! För dessa ändamål inkluderat jag en .blend och .stl filer.
Oavsett vilken väg du väljer att ta viktigt är att se till att du export/spara den som en fbx-fil. För andra projekt jag använde Solidworks men det är inte .fbx alternativ, så jag skulle spara den som en .stl sedan öppna den i mixer för att göra det en .fbx. Den sista bilden visar var du ska exportera den som en .fbx i mixer. Jag skulle också rekommendera att lägga till material i mixer. Jag har använt den diffusa bara för att hålla det enkelt. Om du vill ge dina objekt konsistens du kommer att behöva för UV-packa den och exportera texturen självständigt. När exporterande form mixer, medan välja platsen och innan du exporterar faktiskt, på den nedre vänstra du har också möjlighet att "Exportera valda modeller endast" som du kan använda om du vill. se bara till att välja modeller innan du faktiskt exporterar.
Så när du har beslutat om en modell och exporteras som en .fbx gå till enhet och klicka på fliken "Gångar" högst upp (jag tror det är precis till höger om redigera). Gå sedan ner ungefär halva vägen och klicka på "Importera nya Assest," navigera till filen .fbx och klicka på Importera.
En gång fullständig, kolla i mappen "Qualcomm Augmented Reality" och filen bör vara där, t.ex. bild en. Och precis som innan dra och släppa den i mittenfönstret. Det behöver inte vara ovanpå din bild mål eftersom du kan alltid ändra dess koordinater i fönstret "Inspector".
I hierarkiträdet bör nyligen tillagda modellen vara där, klicka och dra den på toppen av "Image mål." Detta kommer att göra bilden målet en förälder till modellen (bild 2). Om objektet är för liten i förhållande till målet bild du kan klicka på den och i fönstret "Inspector" ändra dess omfattning, läge och rotation. Tänk på att om du har Skriv ut din grafik design stort då 3d-modellen kommer att vara stor, om du skriver ut den mindre modellen kommer att vara mindre; det visas alla i skala till en annan. Ett bra tips, ibland bild målet kanske inte heller en lämplig plats, så du kan också klicka på den från visningsfönstret och dess omfattning och plats där.