Förvandla din chef eller något annat till en pinne SKIFT! (3 / 4 steg)
Steg 3: 123d Design
Nu ska vi avsluta göra modellen som ska bli vår pinne SKIFT.
Steg 1. Först måste vi veta vilken storlek trådar våra stick shift användningsområden. Det varierar, men denna länk kan hjälpa https://www.speeddawg.com/shifter-thread-sizes
Steg 2. Nästa vi måste veta mått som mutter, som vi ska trycka på passa in det i plats (eller använda epoxy eller jb-svetsa om du göra muttern infoga större). Jag har en mazda, så jag behöver en metrisk muttern http://www.fairburyfastener.com/xdims_metric_nuts.htm
Steg 3. Vi kommer nu att importera vår modell i 123d Design. (du kan använda andra program, men detta fungerade bra för mig)
Steg 4. Nu måste vi skala det storlek vill vi våra stick shift vara.
Steg 5. Nu vi kommer att skapa en sexhörning med måtten på bulten, och sedan pressa den till bredden av bulten.
Steg 6. Vi måste nu göra en cirkel i mitten av formen hexagon, och pressa det uppåt. Detta är där överskott gängade slutet av pinne SKIFT kommer att gå. Det måste vara lite större än trådar på pinne SKIFT.
Steg 7 om du någonsin har använt en 3D-skrivare, vet du att använda stödmaterial kan vara en riktig krångel! Nu ska vi ändra formen "bult" så vi inte behöver använda stödmaterial. Vi kommer att göra detta genom att använda "Faser" på de delar som kräver normalt stödmaterial.
Steg 8. Välj den cirkel som omger basen av hexagon del. Där skulle de "trådarna" möts "bulten". Gå nu till ändra och Välj verktyget "Fas". Nu dra på den gula pilen ut så långt du kan. Du kan få ett felmeddelande om du dra pilen ut till långt, men oroa dig inte, bara ta det tillbaka lite till "Fas" är lika stor som det kan vara.
Steg 9. Nu ska vi göra samma sak till cirkla på slutet av formen "bult". Märker på bilderna kommer till en fin punkt, som bör ge skrivaren skriver ut detta utan stödmaterial!
Steg 10. Nu vi kommer att flytta objektet in i centrera av våra scan (se bilder)
Steg 11. Vi kommer nu att subtrahera det för huvud (eller objekt) med hjälp av the Combine / subtrahera verktyg. Först klicka på huvudet (eller modell), sedan på hexagon form och slå in. Det kommer då utföra en operation för att subtrahera den muttern och bult form från vår modell.
Steg 12. Exportera till en stl så det kan sedan skrivas.
UPPDATERING: jag uppdaterade steg 7 till 9 att göra det lättare att skriva ut!