Game Show summern Lockout System (2 / 3 steg)
Steg 2: Programmering Arduino Uno styrelsen
Program grundläggande uppsättning upp
Så är hur programmet Arduino är kodad följande:
Växlar: S1 = stift 2
S2 = stift 3
S3 = stift 4
Lampor: L1 = stift 5
L2 = stift 6
L3 = stift 7
Summern: B = stift 8
Arduino kod (gärna kopiera och klistra in)
definiera stiften för att användas
int S1 = 2; växel 1
int S2 = 3;
int S3 = 4;
int L1 = 5; ljus 1
int L2 = 6;
int L3 = 7.
int B = 8. summern
void setup() {/ / initiera den digitala stift. / / antar växlar kommer tråd från marken för att mata in stift
pinMode (S1, INPUT_PULLUP);
pinMode (S2, INPUT_PULLUP);
pinMode (S3, INPUT_PULLUP);
pinMode (L1, OUTPUT); lysdioder bredband från utgångsstiftet marken}
pinMode (L2, OUTPUT);
pinMode (L3, OUTPUT);
pinMode (B, OUTPUT); summern bredband från utgångsstiftet marken}
void loop() {om (! digitalRead(S1)) {digitalWrite(L1,HIGH); / / slå på lampa 1
digitalWrite(B,HIGH); Aktivera summern
Delay(500); vänta 2 sekunder
digitalWrite(B,LOW); stänga av buffert
Delay(5000); vänta 28 sekunder
digitalWrite(L1,LOW); stänga av lampa 1}
om (! digitalRead(S2)) {digitalWrite(L2,HIGH); / / slå på lampan 2
digitalWrite(B,HIGH); Aktivera summern
Delay(500); vänta 2 sekunder
digitalWrite(B,LOW); stänga av buffert
Delay(5000); vänta 28 sekunder
digitalWrite(L2,LOW); stänga av lampan 2}
om (! digitalRead(S3)) {digitalWrite(L3,HIGH); / / slå på lampan 3
digitalWrite(B,HIGH); Aktivera summern
Delay(500); vänta 2 sekunder
digitalWrite(B,LOW); stänga av buffert
Delay(5000); vänta 28 sekunder
digitalWrite(L3,LOW); stänga av lampan 3}}