GamePad med Android mobila sensorer och Arduino (3 / 5 steg)
Steg 3: Arduino skiss
Tillbaka till vårt projekt, allt vi behöver från mobiltelefonen är dess rotation ändra riktning och trycka på en av 2 knappar att kontrollera om framåt eller bakåt. För att få orientering på mobilen kan du använda antingen gyro sensoren eller gravity sensorn. Ännu, jag använde allvar eftersom jag fann det mer stabil i avläsningar eller du kan använda också orientering skölden i programmet som bygger på gyro. Vi kommer att använda Tangentbordet bibliotek för Arduino för att agera som om det är riktiga tangentbordet, så det är därför vi behöver Arduino Leonardo eller någon en stöder detta bibliotek.
På tangentbordet biblioteket, har du som:
KEY_UP_ARROW 0XDA 218
KEY_DOWN_ARROW 0XD9 217
KEY_LEFT_ARROW 0XD8 216
KEY_RIGHT_ARROW 0XD7 215
Här kan du hitta koden.
#include < OneSheeld.h >
void setup()
{
OneSheeld.begin();
Serial.BEGIN(9600);
Keyboard.BEGIN();
}
void loop()
{
om (GamePad.isUpPressed())
{Keyboard.press(0xDA);}
annat
{Keyboard.release(0xDA);}
IF(gamepad.isDownPressed())
{Keyboard.press(0xD9);}
annat
{Keyboard.release(0xD9);}
om (GravitySensor.getY() < -1)
{Keyboard.press(0xD8);}
Else{keyboard.release(0xD8);}
om (GravitySensor.getY() > 1)
{Keyboard.press(0xD7);}
annat
{Keyboard.release(0xD7);}
}