Göra en anpassad magiska spegel med Scratch (3 / 5 steg)
Steg 3: Anpassa projektet i början
Nästa kommer vi att hoppa till scratchx.org att börja anpassa grafiken som visas bakom spegeln. Varför scratchx.org istället för scratch.mit.edu, du frågar? Väl här är där det går att få kul: Jag satte ihop en Scratch förlängning som ger nya block av kod som kan spåra positionen av huvudet. Ta en titt på vad detta tillåter oss att göra:
Genom att spåra x-, y- och z-koordinaterna för ett ansikte som plockas upp av webbkameran, vi kommer att ha mycket mer kontroll över vad skärmen visar och hur motsvarar grafiken reflektion användaren ser i spegeln.
Ge det ett försök själv: chef över till scratchx.org, klicka på "öppna förlängning fil" och markera filen .sbx bifogas detta steg. Här ser du en ny uppsättning av block under kategorin "Mer blockerar" som kommer att öppna upp några nya möjligheter!