Göra en fungerande lås och nyckel (3 / 8 steg)
Steg 3: Början 3D-modellen
En anmärkning innan jag börjar; Poly flöde och underhålla alla fyrhjulingar är en viktig process i de flesta delar av 3D arbete, det är dock betydligt mindre viktigt för 3D-utskrifter. Hålla modellerna städa nog att du kan styra vad du gör, men inte alltför bry dig med helt rena maskor. I slutet av detta ser du jag har kvar min maskor ganska slarvigt, men så länge som de passerar kontrollen STL de kommer ut som de visas.
Se till att ställa in dina enheter till en skala som du är bekväm med. något av denna storlek valde jag att arbeta i mm. I max, gå till anpassa > enheter installationsprogrammet och anger både systemenheter och funktionsdugliga enheter till mm. Till att börja, fann jag det enklaste att överväga nyckeln eftersom det är hjärtat av all action. Du behöver inte göra själva nyckeln för nu, helt enkelt göra en cylinder med en radie av ca 3 mm, och öka segmenten. En viktig sak att komma ihåg är att jämna ut inte kommer anses vid utskrift så det kommer ut i facetterade ytor, menande kurvor behöver högre antal segment hållas smidig. Det kan även vara bäst att ställa allt till "Hård" yta i egenskaper så att du ser exakt vad ska skrivas. Konvertera till en redigerbar poly och använda ansluta och extrudering, dela upp ytan och dra ut den grundläggande formen av nyckeln. På denna punkt kan du göra det ser ut men du (jag gick med space invader, bara för att jag kunde) som använder påtryckning kommer att göras att matcha, Tänk bara på skalan du arbetar på och försöka hålla den skårorna lång nog att göra en skillnad (1 mm +) men inte gå överbord eller din lock kommer vara jätte! Se till att varje stift är ca 2mm brett. När du är nöjd med en grundform som vi kan gå vidare till att göra gardinen.