Göra en Intel Edison tala till Game Maker: Studio (9 / 16 steg)
Steg 9: Lägg till kod i skapa evenemang
Nu väljer du fliken "Kontroll" till höger och dra kodblocket till "Åtgärder" utrymmet till vänster.
Ett nytt fönster bör dyka som du kan skriva i, men om inte, bara dubbelklicka på nya kodblocket.
Sedan lägga till denna kod, det finns kommentarer i det som förklara vad allt är:
var typ = network_socket_udp;
socket = network_create_socket (typ); //no port eftersom klienten inte hand
Server IP och port, behövs för att skicka paket
remote_ip = "192.168.10.214"; Edisons IP
annan_port = 8000; Hamnen i Edison ligger på
Göra en buffert för att hålla budskapet till Edison
var storlek = 1024;
var typ = buffer_fixed;
var justering = 1;
Göra en variabel att hålla bufferten
send_buffer = buffer_create(size,type,alignment);
msg_id = "Ingenting ännu";
/////////////////////////////
receive_ip = "";